om jag bara kunde få en liten kant av deras talang...

Jag pluggar så galet mycket just nu. Det är helt otroligt.
Samtidigt förvånas jag över hur jag kan vara så fokuserad. Bara timme efter timme efter skolan och i skolan, jag utnyttjar varje minut. Jag undrar hur länge det kommer hålla i sig. Förhoppningsvis i drygt 15 dagar till, för det är vad jag behöver för att helvetesveckorna ska vara över. När jag kan sitta ner en stund och inte tänka på kemiprov-fysikprov-kemilabb-fysiklabb-mattenationella-psykologiinlämning-svenskabokutläst-svenskainlämning osv.

Jag tror varför det går så finemang att plugga är för att jag har så mycket kul att se fram emot. Och så härliga pauser.

Imorgon ska jag kasta bort böckerna några timmar för att lyssna på mina TOKIGT talangfulla coolisar Julia och Sara som ska uppträda på Café Multikulti. Kom förbi vettja, klockan 7- Tjej med gitarr heter eventet! Fika med mig och mina vänner och lyssna på dessa awesome talanger, här med en av mina favoritlåtar just nu som Sara har skrivit som de tyvärr inte ska uppträda med. Den är så stämningsfull att ha i bakgrunden när man bara sitter och pysslar eller vad somhelst;



Det blir massor med fantastiska stämmor, gitarrspelanden och wailande imorgon.

Det är förresten Gloria som rappar i början. Hon härmade någon och insåg sedan när de postade videon att hon kommer att nå till tusentals lyssnare. Vilken start på karriären!

Kommentarer
Postat av: Hedda

Underbart!

Och jag ser så fram emot att träffas på lovet. Kanske en heldag i storstan? Jag är sugen på en långpromenad längs orörda stråk på Djurgårn. Fast, kanske svårt med all snö? Drömma kan man!



Vi måste planera när, var och hur, så orkar jag också de här sista veckorna. En grej som jag kom på idag, som jag faktiskt tycker är galet bra att tänka på, är att det bli lov och jul vad som än händer. Förutsatt att jorden inte går under så spelar det ingen roll om orden blir felstavade eller reflektionerna inte så djupa. Hur vi än presterar de närmsta dagarna går det över snart. Det må vara galet självklart, men ganska fint ändå. (Jag vet att du inte gillar ordet fint, men jag gör det. För mig är det inte fint som i fiiint utan fint som i alldeles-alldeles-underbart.)

2010-12-08 @ 23:14:04
URL: http://colourfrenzy.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0