Stackars lilla ostbågehatare

Emmelist irriterar sig på de som inte kan säga rätt.

Det är en av huvudnyheterna på blogg.ses framsida. Emmelist irriterar sig på de som säger ostbågar istället för ostkrokar.

Vilken otroligt onödig grej att känna sig så irriterad över! Vad synd att det tar upp en sådan stor plats i hennes tillvaro att hon till och med skriver ett inlägg om det. -... Fast å andra sidan, det kanske är som att jag har börjat irritera mig på ordet "fint". Allt är så oerhört "fint" med "fint". När allt blir så "fint" så blir allt bara "fake". Tur att jag inte hann bli tjattant och irritera mig på det i ett helt inlägg, annars hade det ju varit lika synd om mig som Emmelist!

Idag har jag för övrigt ÄNTLIGEN avslutat klumpboken vid namn Anna Karenina (ett boktips, men inte att läsa under pressen på en månad för skolan- nej tack till 900 sidor nedpressade i halsen!), gjort fruktsallad med en toppenflicka och fått blogginlägg i min.... öh, ära, i brist på bättre ord. Bra dag.

tack och god natt och god andra advent i förskott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0