hitler.

Håller med Klara, det känns dumt att berätta om roliga saker som hänt osv just nu. Hehe, jobbigt.

Jag hade aldrig sagt att jag "träffade min kompis" när vi bara chattade, jag hade sagt att jag "snackade med min kompis" (vet inte varför jag skriver det i citattecken). Vad är det för en jäkel som säger så?

2 skojiga grejer apropå Hitler.

Idag när Anna-Karin skulle berätta om Hitler för oss så hade hon gjort en powerpoint. Hon gillar powerpoint. På den sidan där hon skrivit om hans barndom/allt innan politiken så hade hon satt dit en bild på cupcakes. Hon förklarade sedan (hon förklarade detta jävligt länge, förövrigt. som att kakätande var det ända hitler är känd för) att Hitler spenderade mycket tid på cafén i Wien där han åt  mycket bakelser. Han bara proppade i sig. Hon berättade även att han, när han var liten, blev "mobbad av sin far". En dag tänkte han rymma hemifrån och av någon anledning så befann han sig på sitt rum lättklädd (jag missade att lyssna på vad hon sa däremellan, så kopplingen mellan att han var naken och att han skulle rymma får vi klara oss utan. Det kanske helt enkelt är så man rymmer i Österrike). När Hitler står där i sin "adamskostym" kommer hans pappa in på rummet. Hitler rycker då till sig ett lakan för att skyla sig, varpå fadern "mobbar" honom genom att säga att han har en toga på sig. Hårt liv det där, va.

Den andra grejen hände för typ någon vecka sen inne på naturkunskapen. Vi pratar om genetik och läraren berättar att om vi bara skulle låta långa människor få barn skulle vi snabbt endast ha människor över två meter. Han berättar sedan att det ju tar lite lång tid att föda fram nya barn osvosv, och att man istället kan skjuta alla korta. Han drar en koppling till 40-talet. Hiba utbrister därefter, mäkta förvånad, "vadå? sköt man alla korta? :O" Typ duuh, hallå, hört talas om Förintelsen?

Det var mitt bidrag. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0