"jag har matat katterna"

Hade precis som Hedda (heter du hedvig egentligen? :DDD) missat detta, kunde ju ana vad det innebar men var inte säker på om det handlade om din skola eller en så kallad "global" händelse. Sjukt nice dock, och gratis är alltid godast!
Och scheissebajse vad jag failade på nationella antagligen. Min "inre röst" som brukar vägleda mig i vad som låter rätt dissade mig helt och jag kunde inte ens komma på om jag skulle säga on eller at Bread Street. Ungefär som på nationella muntliga där jag sade "what do you do for a work". När Louise och läraren börjat skratta åt mig och Louise säger "eller what do you do for a living" så "räddar" jag mig själv genom att säga att "well, yeah, that's what they might say if they didn't suck at English". (hela grejen handlade om att det är det första man frågar när man träffar en ny människa.
Imorgon är det såndära prisutdelning. Fn-skit. Jagvillintejagvillinte. Hela klassen är "inbjuden". Villintevillinte. Hatarminklasshatarminklass.
Idag spelade vi rugby på idrotten och jag insåg från början att det här inte var min kopp te, såattsäga. Jag väljer därför att ganska snart avvika från aktiviteterna och istället njuta av solen i skogsdungen. "Avvikningen" kan ha något att göra med att jag hamnade i världens sämsta grupp. Simon, en i gruppen, ba "gud vad hon är entusistisk" (han använde såkallad sarkasm). När jag väl hade avvikit hade tydligen Signe och Hiba sagt "fan vad hon är negativ". Jag, negativ? Va, liksom. Jaghatarminklassjaghatarminklass.
Inför nationella hade Louise kollat upp en massa engelska uttryck i stil med "not my cup of tea" för att hon skulle kunna "showa off" med dom. Väl på provet visade det sig att det enda uttrycket hon kom ihåg var "not enough space to swing a cat", vilket tydligen betyder att något är trångt. Hon skrev därför det, nästintill helt random i sin lilla berättelse. Skojsigt om läraren som rättar inte själv känner till detta uttryck och bara tycker att Louise har väldigt obehagliga intressen. Nästintill sadistiska.

Kommentarer
Postat av: Hedvig/Hedda/Hegdwigd/Heddan/Heddasch/Ugglan/Vegveg

Japp, jag heter Hedvig. Det är jag faktiskt ganska stolt över :)



Men vilken grej att missa?! Vi får se till att Klara uppdaterar oss i tid nästa gång!

2010-04-29 @ 17:19:37
URL: http://colourfrenzy.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0