pyjamaspojken.

Dagen har varit en sån där dag där allt går fel. Allt. Imorse snubblade jag på en kullersten. Alla såg. ALLA!
Typ heverione (Everyone) har varit på dåligt humör idag, tror det är vädret, såattee... Det var inte med glädje i tankarna som jag satte mig ner och räknade matte i eftermiddags. Har dock gjort alla repetitionsuppgifterna och det känns bra. Får bli som det blir.

Skojigaste matteuppgiften någonsin. Tillochmed Alinia gick bet på den:

Eleverna på en gymnasieskola tillfrågades om vilket politiskt parti de sympatiserar med.
Nedanstående diagram visar resultatet.
(stapeldiagram där V har 20%, S 110%, M 80% och övriga 40%)
a) Hur många procent sympatiserar med V?
b) Hur länge pågick mätningarna enligt diagrammet?
c) Hur varmt var det i ugnen när det var som varmast?

Modern har köpt fruktgodis (heter det så? typ torkad ananas?) och jag ska se på The Boy in the Striped Pyjamas för att friska upp minnet lite, vi har läst boken i skolan och ska ha prov eller nåt på det imorgon. Den ska bara laddas ner färdigt. Pirat. Hehehehehehehehehehehehehehehehehehhe.

Mitt schema förresten.

Torsdag: matteprov och engelskaprov/test/w/e
Fredag: historiatest på mellankrigstiden
Måndag: naturkunskapsprov
Tisdag: svenskaprov
Onsdag: engelska nationella

vaijesunamn?

Kommentarer
Postat av: Klarisso själv

hahahha det var ju askul! :P



/en av bloggerskorna, sorgligt nog av de få som kommenterar. what's up with people? :O

2010-04-22 @ 17:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0