En dag full med awesumness

Jag tycker det känns otroligt konstigt att Alice inte känner till Hedda. Detta bevisar bara ännu mer på hur lite vi ses! (detta är åt både Alice och Hedda hållet, då jag inte träffar någon av er varje dag ;))

Idag har varit en awesuuum dag. Jag vet inte ens varför. Jag har bara varit väldigt glad. Efter skolan stannade jag och mina pojks kvar i skolan för att planera vårt Comenius projekt. (är de tbara jag eller har min skola väldigt många projekt? Svar; ja.) Comenius är ett EUproject som det så fint kallas, vilket innebär att vi samarbetar med en fransk och en belgisk skola och gör ett stort projekt om vatten och harbours, finansierat av EU. Tacksi tacksi! Själv är jag aspepp, förutom det faktum att det kommer att ta bokstavligen forever.

Nåväl, vi hade vårt första officiella möte och om vi ska vara så seriösa för resten av projektet så tror jag nog att vi kommer att bli kickade från skolan. Mötet bestod i stort sett av spontanhjulningar (inte av mig kan jag lova), diskussioner om politik (inte av mig kan jag lova), och anklagelser om vilka som skulle presentera vårt projekt i aulan nästa vecka (.... det var tyvärr jag också.)
Diskussionerna var vilda! Skulle vår grupp presenteras av de två vita männen, ledande i samhället? (uggla och robert?) Eller var det självklart att en tjej skulle vara med för att visa jämställdheten? (vaddå jämställdhet, var mitt ständiga svar när Leith föreslog detta. På vilket sätt blir det mer jämställt när det är 4 killar och en tjej i en grupp och det är en tjej som presenterar?) Eller blir det en blandning av färgerna så att säga? (nej vi är inte rasister. vi är trötta och färgglada.)

Slutsats;
vi kom inte fram till någonting.

och nu regnar det utanför mitt fönster och jag ska plugga. och som vanligt så har jag valt en av dagens random händelser bara för att få en anledning att sitta här och skriva. Igår myste jag i en biosalong och såg The last song.

En stor gratulation till Judas som är totally awessuuuume!! <3

tack och hej
(nu blixtrar det, dags att dra ut kontakten :O bild som skulle komma här kommer senare.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0