vad Klara tänker på när hon vandrar till skolan

Alltid när tidningar, som Metro till exempel, frågar en tjej/kille på stan att berätta om sina kläder, så finns det vissa maller som människorna som blir tillfrågade nästan alltid följer känns det som.

1. Det ska vara från flera olika märken, man kan inte bara svara "allt är från H&M"
2. Något ska vara köpt secondhand/vintage
3.
Något ska komma från gammelgammelmormorn eller hittade längst ner i en låda på vinden
4. Något ska komma från USA, Paris, London eller liknande
5. Något ska komma från något lite finare märke.

Jag tänker då ofta vad jag har för kläder på mig och vad jag skulle kunna svara ifall någon nu vill fråga mig. Jag känner att jag börjar klara mallen riktigt bra. Dagens klädsel;
1. Flera olika märken minst sagt! JC, Indiska, H&M, GAP, okänt osv.
2. Min finfina väska kommer från secondhand.
3. Min jeansjacka är bokstavligen hittad i en låda. Barnstorlek. som en vän sa "var ni tjocka när ni var barn?" dvs hur kan en storlek 150 passa mig idag? Livets stora fråga.
4. Tröjan bland annat är direkt från l'americatt. Armband är från Zambia, om det räknas.
5. Host host. Skor är från ecco- svindyra men bekväma? (aa)

Nu har jag också ett armband som formar sig till en sköldpadda. Jag kommer att bli populär i skolan imorgon!


random bild, sånt gillar jag. sthlm är bra fint ibland!
Allt för mig denna härliga onsdagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0