we are the bio freaks

När jag inte springer gäspandes mellan lektioner, tar kvällspromenader, planerar resor eller dricker smoothies, så verkar min nya grej just nu vara att gå på bio. Kan det bli fel med en-två timmars mys i mörkret med en bra film? Svar; Nej.

Efter succéen med Mao's last dancer så var det dags för mig och Alice att checka in den omtyckta-av-kritiker filmen "White Material", som handlar om en vit kaffeplantagesägares kamp i ett okänt afrikanskt land där det pågår inbördeskrig mellan rebeller och militären. Tankfull, effektfull och den höll en i sitt grepp, men samtidigt så förvånades vi lite över bristen på faktiska "händelser". men jag ger den ändå några tummar upp.
På torsdag är det dags för nästa spontanbio- "Going the distance". Jag och Alice ska ha med oss picknick innan och sedan se denna romantiska komedi som vi inte har en aning om vad den handlar om.

Tack bioklubben för att ni har så trevliga erbjudanden för guldmedlemmar och tack Zita för att ni ger studenter en chans att se billig och bra bio! :)))))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0