Jag <3 snön

Ojojoj. Så snön kan ställa till det! ;) Idag är min första officiella "snowday", iallafall i Svealand. Jag trodde aldrig man skulle få uppleva den dagen då man ringde och sa att snön vad anledningen till varför man inte kom till skolan idag! Dock kändes det liiiite mindre bra då min käre vän Uggla ringde imorse, bara för att gnugga in det faktum att han tog sig från Spånga till skolan på morgonen.... ja, plötsligt kände man sig som en latmask.

Denna dag uppskattas det något enormt, då jag istället ska uttnyttja dagen till att bygga ett rymdskepp/ baka cupcakes/ se massa mysiga filmer under ett varmt täcke medan jag tänker på att det är - 20 ute igen!

Eller vänta nu... plugga var det ja...

Nåväl. det är bara att göra the best out of a bad situation helt enkelt, sätta på håkan hellström på full spurt och lova sig själv en bulle om man har pluggat bra i en timme ;)

Jag förstår att ni är så amazed by vårt videoinlägg att ni har tappat förmågan att kommentera. Det är lugnt! Vi tycker också att vi är asballa. :D
Och ja, checka gärna alice sätt att säga "vår favoritscout." Det var bland det roligaste jag har hört på länge! :)



Som avslutning - Ni flesta kan ju titta ut genom fönstret och se SNÖ! i mängder. Det är så sjukligt med snö att det nästan känns som om man kommer drunkna bara man tar ett steg ut. Så det kanske inte är så förvånanade att det är snow day.
Och en uppdatering då från nya Yorken, där min syster har befunnit sig den senaste månaden: För någon vecka sedan kom det New Yorkarna kallade för "Blizzard of 2010", och hela stan stängdes i stort sett ner- ingen gick till jobbet eller så.
Dags att jämföra mängden snö i dessa två olika "snowdays":

1. Huddinge Lördagen den 20 februarI:
2. New York slutet av Januari                 

snö i sverige



Hm. Jag tycker inte att New York borna har något att klaga på. -1 grad var det.

Klara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0