this is fact, not fiction, for the first time in years

För övrigt. Människor som inte tillför något positivt whatsoever till situationen - vad gör dom där? Hur pallar dom sprida så mycket negativ energi? Hur kan man på riktigt ha så lite respekt och vara så dåligt uppfostrad att man, som gäst, klagar på maten och gör så att värden måste koka pasta istället för att människan ska äta den utomordentligt goda maten som serverades och hade tagit två timmar att laga? Hur kan man få för sig att göra så inte bara en gång, utan om och om igen varje helg det senaste halvåret? Hur går det till? Jag förstår inte. Som gäst äter man och ler, oavsett hur jävla äckligt maten smakar. Hur man sen, efter att ha fått sin jävla pasta, kan klaga på även den maten, är ännu mer obegripligt. Om jag hade varit sämre uppfostrad hade jag skällt ut människan på stört. Men nu är jag relativt bra uppfostrad och vet att man ska vara artig mot gästerna.

För övrigt ska jag tvinga mig själv att se Melodifestivalen idag. Bara för att. Förra veckan skämdes jag så innerligt för den där "Frispråkarn". "Jag är singel". Herregud. Och i intervjun innan "jag har hustlat rätt länge nu". Åh herregud, skärp dig.

Och för att göra min dag ännu sämre såg jag precis en video. Så jävla äckligt. Förstår inte hur man någonsin kan anse sig själva ha rätten att utnyttja en annan individ på det sättet som vi människor dagligen gör. Funderar allvarligt på att bli vegetarian, jävligt hyckleri att sitta och döma andra när jag själv dagligen äter djur som fått lida hela sitt liv bara för att jag _absolut_ måste ha det där jävla köttet. Finns ju verkligen inget annat sätt att få näring, nej.
Imorgon blir jag vegetarian. Helt seriöst. Jobbigt att jag inte gillar vegetarisk mat. Sånt vänjer man sig vid.


Pledge to go fur-free at PETA.org.

Asså fyfan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0