But my brain knows better, it picks you up and turns you 'round.

Minns ni Talangjakten i typ... trean (?) när Evan och Araya uppträdde med "Tjabba, tjena, hallå - vi säger så"? Och dom var så himla jättesöta när dom hade klätt ut sig till Nicke och Mogge (om dom nu hette så). Dom hade köpt blåa T-shirts och typ målat/klistrat/sytt fast en bokstav på tröjan. Och dom var så duktiga, så dom fick vara med och uppträda på högstadiets talangjakt också! Det var härligt. Önskar att man hade varit lite äldre då så att man verkligen mindes själva uppträdandet också.
För övrigt, för typ någon dag sen så gick mina hörlurar till mobilen sönder (eller nåt), jag fick då ta och leta upp min iPod istället. Jag laddade den och när jag sen började lyssna på musiken så märker jag vilken drastisk förändring min musiksmak har gjort det senaste halvåret. Till det bättre, måste jag säga, och det är väl tur det. Men ändå, det är lite roligt att tänka att musik som verkligen "berörde" mig, eller vad man nu ska kalla det, för ett halvår sen, att samma musik inte säger mig någonting alls längre. Lite smått intressant. (jag kanske redan har berättat det här? :S)

Idag spenderas dagen med att plugga ryska, prov imorgon, samt att leta information om FN. Jag har inte berättat det här kom jag på, men det är nämligen så att min kära skola har blivit utvald av någon schäkla "orden" att ha en uppsatstävling där man ska skriva om FN dårå. 500 ord ska uppsatsen vara, skolan väljer ut de typ fem bästa, dessa får sedan gå på en intervju. En människa vinner sedan och får då, tillsammans med människor från olika delar av Svea Rike, åka till USA och Kanada under två veckor i sommar. Resan är helt gratis förutom fickpengar och man får typ besöka FN-byggnadshusgrejen, Gettysburg, Niagarafallen och Ottawa. Själva skrivningen är på tisdag och man har tre timmar på sig. Och för typ två veckor sen var det möte där dom som var intresserade fick mer information och shit. Hälften av de som var där var helt hjärndöda. Så jag känner att det finns en helt okej chans. Det är inte så att grisar måste börja flyga för att jag ska vinna, utan jag har nog en ganska stor chans tror jag. Sådetså. Wish me luck, dessutom.

Over and out - judas

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mojje, Nicke och Mojje

2010-02-14 @ 16:25:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0