bananflugan - ej omtyckt!

Hej Bloggen (aaa) Jag har en jättejobbig bananfluga i mitt rum och jag har inte ens ätit någon banan Ö, vart kommer den ifrån? Kanske är det en blomfluga? Jag hur ju faktiskt växter på rummet. Eller ja, i alla fall halvvissna minipalmer som för övrigt har lyckats anpassa sig riktigt bra i "thereseklimatet" dvs ytterst lite vatten någongång varannan månad. Grattis palmer!       Åter till flugan. Jag gissar att det inte bara är jag i världen som har detta problem, därför ska jag ge ett tips till folk som vill bli av med dem.
Here we go:  Häll i vatten, vinäger, diskmedel och honung i ett glas och ställ det i det "smittade" rummet. De små äckliga varelserna dras dit och (brutalt nog) drunknar i blandningen. -VARSÅGODAAAA :D

Öhm.. jag har fått ett busskort :D - så nu lövley folket, ni som vill ut och glajda runt med mig i en buss - eller nej kanske inte en buss, då mår jag dåligt - ett tåg eller pendeltåg, ni är fullt välkomna att höra av er :D

kyssipyss / theresan

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0