Dagens goda gärning/ Den äkta scouten

Jag börjar som vanligt inlägget med att kommentera de andra bloggarnas inlägg.

"Över hälften av alla män som växer upp på bondgårdar har haft sexuella kontaker med djur?"
TOKIGT! Alice, du får i uppdrag att kolla upp om detta stämmer. Fatta vad många i världen som har haft sexuella kontakter med djur. galet! (vilket för övrigt de andra faktorna också var.)

Hej också från mig!
Jag kände mig som den äkta scouten som hjälper medmänniskor i världen när jag var på väg till tåget idag. Om man skulle fråga någon random människa med fördomar om scouter vad en scout gör, så skulle den kanske svara: "Är ute i naturen och hjälper gamla tanter över vägen."

Jag kan då stolt berätta att jag för första gången i mitt liv hjälpte en gammal man över vägen. Ah, sicken fröjd! Vi gick och småpratade lite över det långa övergångsstället. Jag hade för övrigt tio minuter innan tåget gick att ta död på, så det passade mig utmärkt med lite goda gärningar. Jag ska be om ett hedersdiplom när jag träffar mitt gamla tonårsgäng på torsdag.

Jag kände mig så nöjd att jag bad en förbipasserande att fota mig. Och ja, har ni inte alltid scoutdräkten på er till skolan?


För övrigt fick jag också två high-fives idag av Robin och Elsa för att jag har börjat skolka mer. Jag vet inte om detta kanske ska anses som dagens dåliga gärning kanske. gärningarna tog nog ut varandra, så jag har inte så mycket längre att vara stolt över. (fast å andra sidan tänkte jag bara skolka från 20 minuter so och 20 minuter klassråd eftersom de är de enda lektionerna jag har nästa tisdag, och resan in och tillbaka kommer ta nästan två timmar- inte värt det! :P)

Vilket fall som helst- över och ut!
Klara- alltid redo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0