goddagens!

Jag har precis ätit mig mätt på klyftpotatis och bearnaisesås. Utan tillbehör. Jäkla gott. Om jag skulle behöva välja någonting som jag skulle äta varje måltid i hela mitt liv, så hade det lugnt varit klyftpotatis med bearnaisesås. Möjligtvis tillaga potatisen på olika sätt lite då och då, jag menar lite ombyte får man väl trots allt ha. Hehehe.

Dagen har tillbringats i skolan (ere sant liksom :O) Jag dozade off ett tag, som det så fint kallades. Slumrade heter det på svenska, ja. Som sagt, jag slumrade till där ett tag på matten och sen en gång till på historian.

Jesus, vad glad jag är att jag fixade den där flaggräknaren! Jesus Amalia, en besökare ända från Sydkorea!! Vem hade trott det va, det är ju nästan Kina det! Men att få besökare från Kina, det kan vi nog glömma. Kan slå vad om att dom redan censurerat oss där. Jag menar vi hatar ju hets mot folkgrupp, och det kan ju säkert hetsa upp folket därborta. Fattar ni? Ordvits. Känner nästan att jag borde bli göteborgare. Då hade nog Klabbe och Tabbe älskat mig mer, dom är ju helt sålda på GBG. Å andra sidan hatar vi ju Göteborg! :o

Vad var det mer jag skulle säga? Jo juste ja. En skoj grej som hände på franskan... Förmodligen en sån där som man måste varit med för att uppskatta. Jag kör ändåå!!!

Vi skulle gå ut i grupper för att snacka med vår kära Florelin (Floriane), som är fransk. Förmodligen för att öva upp vår franska. Till sist är det min, Hannas, Alinias och någon annan random människas tur att gå ut, vi sätter oss vid ett bord och Floriane frågar oss typ vad vi gör på franskan. Jag säger något i stil med "Nous ecrivons une conversation de chat" (helt fel grammatiskt men aa) (vi skulle skriva en chattkonversation mellan en kille och hans tjej, av någon anledning) I alla fall så säger random tjejen att jag precis sagt att vi skrev en kattkonversation. Aa. Nä gud vad tråkigt det här blev, du. Måste öva upp mina berättarskillz. Det här leder mig dock in på en annan händelse som inträffade när Floriane precis börjat som typ.. extralärare eller nåt. Vi skulle även då gå ut i grupper och prata med henne. Vi hade förberett frågor som vi ville fråga henne. Vår grupp hade valt typ "gillar du baguetter" etc. Men i alla fall så ställer Louise frågan "tu aime des chats?" (tycker du om katter) eller nåt. Floriane börjar asgarva och vi fattar ingenting. När vi sen är färdiga och går in i klassrummet där vi berättar om att hon är konstig som skrattade. En kille säger då att chat inte bara betyder katt på franska utan även pussy. Fitta. Louise hade alltså frågat henne om hon gillade fitta.
Amenfyfan jag suger ju på det här asså, de va ju inte heller skoj!



småskoj bild. Hejdå!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jag tyckte iallafall att båda historierna var mkt kul, och du behöver inte öva upp dina skills alls! :D :D

2010-01-25 @ 18:35:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0