Hej igen

Hohoho, Klara, vilka är oddsen att vi bloggar typ samtidigt :D

Jag glömde berätta om en skoj grej jag hörde på radio imorse. Det var typ repris av Krister i P3 (mobbas inte för att jag lyssnar på p3, jäla korvar) och temat var "konstiga saker som barn har sagt", eller nåt åt det hållet. Dom spelar då upp ett klipp från radioprogrammet "upp till 13" från 1979 (ja, jag har lite äckligt minne, minns även att sverige är 157,2 mil långt.) (för övrigt höll jag på att helt seriöst skriva svärgie. äckligt.). I det här klippet var det iallafall en kille, vad kan han ha varit, sju? som ringde in, för att hans önskelåt skulle spelas behövde han svara på en fråga. Frågan löd "vilket djur är det som raskar över isen?". Pojken, Jonas, som har en underbar norrländsk dialekt, är tyst någon sekund och utbrister sedan "jo men det här vet jag, det är ju räven". Programledaren ber då Jonas att sjunga låten, Jonas sjunger "Räven raskar över isen, räven raskar över isen. Sen kan jag int nå mer". Nu är det då dags för Jonas att få önska sin låt, och han överraskar alla (mig) med att säga att han vill höra låten "Tommy som knarkade". Hahahah. Han hade hört den på Svensktoppen och tyckte om den.
På det stora hela gick texten ut på att Tommy och sångaren varit vänner som gick i samma klass, Tommy hade bra betyg och mådde bra och dom tog sitt första "bloss" tillsammans, men sen gick Tommy över till "brass". Tommy kallade sångaren för feg och töntig för att han inte också ville prova på "brass". Sen dog Tommy av en överdos. Sångaren sa namnet Tommy typ tre gånger i varje mening. Tyvärr hittar jag inte lyricsen.

Jag tog bussen hemifrån 0653. Är det ett värdigt liv, frågar man sig själv?

judas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0