redogörelse av dagen

Nu ni. NU ska ni få höra något riktigt fett. Jag steg upp imorse klockan 0600 i tron om att denna dag skulle bli en dag som alla andra (vilket det också nästintill blev men w/e). Jag går ner till busshållplatsen och väntar på sexan (buss) som även i dag var lite försenad, på bussen förbereder sig jag och Alinia på en dag fylld av skräck. Sara den knasen får för sig att vi ska gå av vid Universitetssjukhuset för att ta tvåan (buss) så att vi slipper gå i tio minuter till skolan utan nu istället bara behöver gå en halv minut. Vad vi tror ska vara en snabb liten bussresa visar sig istället vara en resa i helvetet. Typ. Det är nämligen så att bussen bestämmer sig för att åka en sightseeingtour runt hela jävla Lund och dessutom åker typ hela Polhem den bussen till skolan. (polhem är namnet på min skola) Vi beger oss i alla fall till sist till vår första lektion med ny lärare, nämligen franska. Trevligt var det och jag tror att vi äntligen kommer att lära oss något nytt.

Efter detta går vi ut igen i minusgraderna för att ta oss till idrottshallen, jag var dock inte helt införstådd med att vi nuförtiden skulle ha idrott på onsdagar så jag satt på sidan och såg uttråkad ut istället/övade upp min vighet (hoppas ingen såg). Och tur var det ska jag säga (att jag inte var med dvs, inte att jag övade på min vighet) för det var nämligen både handboll och innebandy på planeringen, det var även volleyboll men vem fan e bra på volleyboll? så man behöver inte skämmas liksom, innebandy och handboll däremot. Där har vi några som är proffs på det i klassen. Och ni vet väl vad Yedisarna (en Yedi flera Yedisar) säger; "Utmana aldrig ett proffs".

Vad kan då ha hänt som toppar detta?, frågar ni er själva. Jo, kära läsare, under idrotten fick vi nämligen reda på att vår kära mentor Sara, som vi skulle ha de två nästa lektionerna med, var sjuk! Detta innebar att de som inte hade ett tredje språk fick gå hem från skolan redan klockan 1055. Jag däremot hade ju egentligen behövt stanna kvar till klockan tre för att gå på min kära ryska. Men icke, jag, som den rebell jag innerst inne är, bestämde mig för att skolka skiten. Men det tar vi sen! Nu var det nämligen dags för mig, Alinia, Charlotte och Louise att försvinna ner till staden för att äta pizza. Det är nämligen det man gör när man slutar skittidigt. Man äter pizza. Venus och Hanna däremot, dom ville hellre äta maten som serverades i skolan, potatisbullar/blodpudding (eller blodkorv som skånejävlarna kallar det, idioter :S). Så där stannade dom. Hanna kom dock till oss på Mårtens pizzeria senare för att fördriva tiden innan hon skulle tillbaka till skolan för att ha sitt tredje språk (hon är en riktig kämpe den där. alternativt pluggis, hehehheheh, driver).

Jag och Alinia försvann även till Exotica för att ta ett litet hål till i mitt öra, är nu uppe i 6 wtf :S, tyvärr var damen i butiken dum i huvet så hon satte hålet för högt upp. Detta ledde till att jag nu, för typ tjugo minuter sen fick ta fram hårdhandskarna (en nål i det här fallet) och göra om det. 100 kr right down the drain liksom (varför har vi inte det uttrycket på svenska?!?!?!?!?! rakt ner i avloppsröret låter liksom inte ... sexigt.)

Där har ni min dag. Nu ska jag göra färdigt min historia. Jag har varit effektiv idag. Hunnit med både det ena och det andra.

(det ska även tilläggas att Louise inte åt pizza med oss för hon åkte hem istället den f**tan)

judaz


edit: (förövrigt mitt mellannamn, heh humor) vi slutade alltså ungefär 5½ timmme för tidigt idag

Kommentarer
Postat av: Anonym

... finns det många yedisar, jag har alltid trott att det bara fanns en. typ, the one, eller något.

Men så har jag ju aldrig sett en hel star wars film heller.

2010-01-21 @ 18:53:31
Postat av: Pedervilde

Hi there and nice greetings from Germany. I saw this really good site and thought to sign the guestbook. So keep up the good work - I already added the site to my personal favorites.

2011-02-21 @ 14:54:29
URL: http://pedervilde.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0