rubrik.

Jag glömde en sak! Fan också jag glömde en sak, nu blir det dubbelpostering. Postering är svenska för posta som det heter på engelska, alltså publicera. Mitt mål det här året är att inte använda engelska ord när jag talar svenska. Läste någonstans att slowmotion kan kallas tidstöjning på svenska och det låter ju fanken tusen gånger bättre!

Det jag glömde säga var att mor berättade för mig att polisen har gripit en liga, ett gäng, en clique, en bunt, en samling människor som alla känner varandra, en organiserad samling kompísar. Typ. Den här organiserade samlingen kompísar hade iallafall snott vänsterskor i affärer, varför det kan man fråga sig? Jo för att i Sverige ställer man tydligen alltid fram vänsterskon för beprövning och "kollning" i affärerna, medan man i Danmark ställer ut högerskorna. Så ligan hade sedan åkt till Danmark och snott samma skor fast i höger denna gången. Då frågar man sig vilken organiserad samling av kompísar som har så tråkigt att dom åker fram och tillbaks mellan Skåne och Danmark för att sno höger- och vänsterskor? Speciellt med tanke på att det kostar cirkus 200 kronor att till Danmark tur och retur. Skorna var ju inte för eget bruk, men ändå. Knepisar. Gå och råna någon handikappad istället liksom?

Detta var JUDAS reporting live from Lund. Pusspåer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0