Tänkte du eller slogs du?

Nu kan jag checka av mitt argumenterande tal om plast på listan av grejer som behöver vara gjorda den här veckan. Hurra!

För övrigt har det varit en riktigt riktigt bra dag idag. Jag vet inte ens vad det är som har gjort att jag har gillat den så mycket, den har bara förefallit sig riktigt bra. Kanske var det att Linnea hade tagit med sig en liten tång och material för att fixa mitt nya halsband som jag råkade ta sönder helt och hållet i måndagseftermiddag. (jag skulle göra en tumme upp till anel och råkade fastna med handen i halsbandet och dra av det. Smidigt, elefanten, smidigt.) Kanske var det den mysiga promenaden med Dora till fridhemsplan. Eller det faktum att Sara betalade tillbaka tjugan som hon har varit skyldig mig i månader.

En av dagens trevliga diskussioner:

Jag inser att jag inte hör skillnaden med "thought" och "fought", alltså tänkte eller slogs. Ellen börjar upprepa de olika varianterna till mig men jag hör nada skillnad. Jag tror nästan hon drev när hon sa att hon själv kunde höra skillnad. Vi kallar in experthjälp i form av Uggla och Alam (a.k.a Fredrik och Sam) för att få deras råd. De gav många bra tips, men det funkade ändå inte. Trots att halva barndomen spenderades i ett engelskttalande land så har jag aldrig lärt mig "th" ljudet. Det funkar bara in i min mun!

Jag får bara lära mig att lyssna av sammanhanget liksom. Det bör vara tydligt ifall någon slogs eller tänkte. eller?

GLAD TISDAG PÅ ER ALLA! Lill söndag brukar vi väl kalla det?
Och grattis förresten till alla er födelsedagsbarn som världens bästa blogg har glömt att gratta de senaste veckorna!!
Hurra för Hanna, för Sam, för Olivia, och nu senast- för greeeeeek!! :D

pusspuss klara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0