THESSIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIE

Fyfan Thessie (:P), va elakt att du la ut den bilden. Haha så äckligt ful.

Jag suger på att blogga. Men igår for jag till Malmö för att tillsammans med moderjord bege mig till min morfar som fyllde 80. Ditfärden va piss då tåget var försenat med typ 20 minuter, när det väl kom visade det sig att det inte längre tänkte åka till Malmö utan köra direkt till Köpenhamn. Så jag fick vänta ytterligare tio minuter på ett tåg som nu var fullproppat med människor. Dessutom vare äckligt för när några stod och lutade sig mot dörrarna, så körde ett annat tåg förbi (åt motsatt håll) och då blev det något sorts luftdrag som gjorde att dörrarna flög utåt. Typ två ramlade av och dog. Skitläskigt.
NÄ. Men asså dom flög liksom ett par centimeter utåt istället för åt sidan. Mmh.
Jag fick en hundring i julklapp av Aarno. Och mina kusiner var där, även min ena kusins barn som är det gulligaste jag nånsin träffat. Plus en morbror nyanländ från Nya Zeeland (Zealand?) (hur fan stavas det på svenska?) Parenteser är roligt. Och Emelie berättade för mig när vi va små, typ sexårs, att alla, inklusive hennes mormor och morfar, som bnodde på Nya Zealand drack diskvatten. Jag trodde på det alltför länge. Flera år. Undrar om hon drev med mig eller om hon verkligen trodde det.

Sendå. Jo de va skola också. Sög gjorde det. Och idag hade vi franska med Floriane, eller Florelin som Charlotte tror hon heter. Hon skrattade åt något jag sa.

Nu till skojigaste. Jag går i en klass fylld till bredden med mindre begåvade människor. På svenskan, där vi hade ny lärare för fjärde gången, skulle alla säga vad dom hette och säga ett substantiv och ett adjektiv som "beskrev" dom själva. Jag valde glad och solsken för att det stod på tavlan som exempel, så bra fantasi har jag. Alinia tyckte att jag skulle ta tråkig. Jag sa att hon skulle ta horig. 1-0 till Alice. I alla fall så säger en påg (=pojke) i klassen "sport och hårvax". Läraren säger då att det tyvärr är två substantiv och han ger då den hemska kommentaren "amen ta bara vax då". Alinia skämtade om att hon skulle säga att det också var ett substantiv och att han då skulle säga "amen förfan ta hår då". Jag skrattade så jag ramlade av stolen. Skoj.

Haidoo.

judas



guglade diskvatten...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0