PR text för Gothia Cup

HAHA vad roliga ni är som publicerar alla mina inlägg som jag hamnar i utkast xD

Och detta passar utmärkt med mitt följande inlägg,nämligen-
göteborgska- göteborg- Gothiacup!!

Om ni  inte har något annat för er förtillfället kan jag passa på att tipsa om att glutta lite på Viasat Fotboll, där gothia cup invigningen sänds live. Jag har besökt gothia cup de senaste två, tre åren och de känns lite sorgligt att sitta hemma istället för att tjoa och tjia på invigningen. Varför har jag varit där? Kanske ni då undrar, då jag inte spelar fotboll längre. Min syster katrin var fotbollsvolontär i Kongo Brazzaville i ett projekt som gothia cup mestadels sponsrar, där var hon fotbollsledare för pöjks och flicks i åldrarna cirkus 7-19. Projektet är alltid aktivt på något vis under gothia cup, de andra åren har de haft ett stort tält på heden men i år besöker de olika matcher istället. Förra året kom ett gäng brazza barn till Sverige för att spela och då var det desto roligare, med alla publicitet de fick! Jag sprang och kollade matcher hela veckan och låtsades prata franska.


Jag gillar gothia cup mkt iallafall. I år har fotbollsskolan från Kongo Kinshasa lyckats få ett lag sponsrat att komma hit, otroligt kul! :))


Gothia cup invigningen förra året och spelare som hänger utanför tältet

pusspuss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0