En historisk dag full med kärlek

Det slog oss tror jag när vi började marschera in mot staden vilken historisk händelse vi faktiskt deltog i under lördagen den 19 juni. Utöver en dag med häng i solen med min fina scoutgrupp, bestående av mig, Jenny, Sara och Hannah, så åt vi även en massa gott, var omringade av militärer med gigantiska vapen, och sedan, dagens höjdpunkt - delta i korteget för Daniel och Victoria.

Vi stod utspridda längs sidorna av Strandvägen och väntade på vårt trevliga bröllopspar. Helt plötsligt spricker molnen upp, gatan strålar i sol, och där kommer de i sin vagn, glada och vinkandes. Det var över på några sekunder men väldigt kul ändå! :))

Dagen avslutades med att vi tog ett stort gruppfoto och fick en medaljliknande grej av Överstekommendaten, vilket de även hade berättat om på tv att vi skulle få. Den är definitivt något att hänga i julgranen, om nu man hade kunnat göra det. En mycket trevlig men ack så uttröttande lördag!


Detta var alltså honnören vi gjorde, minus hatten, dräkten och flaggan i bakgrunden. Men ni får ta det, för det var den bästa bilden jag hade för nu. De riktiga bilderna kanske kommer in senare :) Och bilden högst upp är tagen från www.hannahochvarlden.blogg.se, jag har ej orkat fotografera min (aa).

(Söndag, vilodagen,
har spenderats på Spärrservice med mysiga jobbarkamrater och mindre mysiga telefonkunder. Och nu- Elefanterna mot brazzzzzzarna! )

fredochkärlek!
klara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0