Naiva Klara möter Twilightfansen

För någon dag sedan upptäckte jag att det kommer finnas ett event på Hovet där Kirsten Stewart och Taylor Lautner skulle vara med på för att svara på lite frågor och liknande inför uppföljaren av Twilight, Eclipse. De släppte gratis biljetter till det klockan åtta på morgonen idag. Kul! tänkte jag, efter att ha kollat på den lilla notisen på SF. Asnajs, jag har ju ingen skola den dagen, så jag kan bara dra in på morgonen, skaffa biljetter, dra hem.

Jag vet inte varför jag inte tänkte på att det faktiskt fanns någon mer Twilight gillare än jag i Stockholm. Eller i Sverige för den delen.

Mitt tåg är tjugo minuter försenat, så jag kommer dit först fem i åtta, och tänker, hm, nu kommer jag nog att hamna en bit bak i kön, men det funkar väl.

Närmar mig biografen. Ser plötsligt folkmassor. Hundratals tjejer i en kö som ringlar sig ända från hötorget bort till Plattan, de första tvåhundra med sovsäck eller liknande. Jag ser ut ungefär såhär : :O och när jag går längs massorna med folk så kommer jag samtidigt som de första personerna som glatt traskar med sovsäck i ena handen och några av de första biljetterna i andra. Jublet ökar i kön och alla klappar och tjoar för de som har fått tag på biljetterna. Och mig då också, som går tio meter bakom och bara stirrar, känner mig lite korkad för att jag inte tänkt på hur många desperata tonårstjejer det finns. (ett skoj. alla har en rimilg chans att få varulven! :))). Jag hör någon säga till en vän ; Haha oj hon hade nog visst inget biljett.

Jag vet inte varför jag inte tänkte på hur många twilightfans som finns i stockholm, som kan tänka sig sova ute för att få tag på biljetterna och sedan köa hela morgonen. Jag ställde mig inte ens i kön, utan tog en promenad i solskenet bort till gamla stan och sedan tog tåget hem igen. Värd morgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0