låååååååångt inlägg.

HAHAHAHAHAHAHAH! Vad i heel-vete är det för kommentarer jag fick?!
Som svar på frågorna:
Papparazzibecka: jag orkar inte kolla, antaligen har ni väl några likheter om människor säger det.
Martin: Jag firade min midsommar där jag jobbade, hos min moders vän. Det var trevligt.

Hursomhaver!
Jag har spenderat hela helgen på en underbar liten ort kallad Kävlinge. Närmare bestämt i ett gult hus. Där bor nämligen Tove och vi har haft en Harry Potter-maraton-helg, hon, jag och Hanna. Supurdupurtrevligt och jag har insett att det inte finns något bättre än att cykla på en grusväg med åkrar så långt ögat når. Hoppas Hanna lägger upp bilder så att jag kan visa. Fast det blev nog inte så många bilder på åkrarna utan främst på mig när jag gör konstiga miner. Så kan det gå. (påminner mig om en bok som jag läst första sidan i och sen inte pallade läsa mer, som tillhör skolan jag gick på i nian men som jag fick med mig hem. Slakthus 5 heter den. Han avslutar typ varje stycke med att skriva: så kan det gå. ska nog läsa den. någon gång.) (på tal om böcker som inte tillhör mig har jag även en bok av Jonas Gardell som tillhör skolan, en datorkunskapsbok och en svenskabok. Hoppas innerligt inte att jag får en räkning på dem)

Har även fått en rejäl utskällning över mitt användande av "dom" istället för "de/dem". Försöker skärpa mig.
KLARA JAG ÄLSKAR DITT HÅR. Och nej, jag har inte klippt mitt. Ser det klippt ut? Det var den jäkla luftfuktigheten i Hamsterdammen som gjorde det lite bångstyrigt.
På tal om Hamsterdam så var det alldeles utmärkt.
Mina inköp därifrån:

  • Koskinnsmönstrade tofflor som liknar holländska träskor.

(de till vänster är de jag har. dock inte mina ben. någon randoms på internet)
  • En übertuff väska direkt från 80-talet med oändligt många färger! Dock snodde brodern den och jag är osäker på om jag någonsin kommer få tillbaka den. Lovar att han har med den till p&l. Den saten.
  • Böjbar penna. (omg nödvändigt!!!!!!!!)
  • Affisch från van Gogh museeumet med det här motivet:

Max tyckte att den var ful, jag tyckte att den var wunderbar. Åsikter?

Sen kan jag inte komma ihåg mer av vad jag köpt. Massa onödigt dock.
Hursomhaver så gick vi runt i staden och kollade runt eller nåt. Vi besökte Anne Franks huis. (hus) Det var berörande. Åt pannkakor på pannkakshus.

Hoptryckt och fin. Man ser knappt pannkakan under all grädde och glass :oooooo
Vi åt även indonesiskt. Hard rock cafe. Argentinskt. Italienskt. Grekiskt. Och internationellt. (va? internationellt=hamburgare och pommes frites)

Vad har jag gjort idag då vänner? Jag har suttit på balkongen sen klockan tio och endast varit. Jäkligt skönt. Läste lite i en bok. Lyssnade på sommarpratarn. Han verkade vara en trevligt prick den där Per Johansson. Om det nu var hans namn. Har även hostat upp mod nog att återigen ringa min handledare på mitt sommarjobb som börjar nästa vecka. Den här gången svarade han och vi diskuterade arbetstider. Ska börja klockan sju. Herregud hur ska detta sluta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0