WHOOP WHOOP

Tjenaretjenare. Igår tog ettan slut, trevligt värre. Ännu trevligare var det att halva klassen dök upp till skolan klockan åtta på morgonen bakis/fulla (några var fulla de flesta var bakis). Det tycker jag var väldigt konstigt, själv hade jag ju liksom isåfall skippat skolavslutningen då den inte direkt var något att hänga i granen, inte tvingat mig själv till skolan och skämma ut mig själv liksom. Fattar ni?
Hursomhelst så är skolan slut och det känns så himla fel. Missförstå mig fel här, kära läsare, jag är självklart väldigt glad för sommarlov och har verkligen längtat efter den dagen som skolan skulle ta slut. Men, det känns som att det har gått alldelesalldeles för snabbt och att det egentligen bara borde vara typ april just nu. Konstig känsla, men det känns helt enkelt inte som sommarlov.
Kan ha något att göra med att det inte är sommar ute, vem vet.
Det har regnat hela veckan och idag är det mulet och blåsigtblåsigt så jag stannar inne. Sommarlovet är inte till för att vara ute och göra grejer, det handlar om att dega så mycket som möjligt.

På onsdag åker jag till Amsterdammen och imorgon kommer käraste brodern ner.

Jag har till 97,5% bestämt mig för att jag till hösten kommer att gå på Huddingegymnasiet. Samhäll med inrikting journalistik. Hiss eller diss? Ros eller ris? Jag gillar tanken. Tror jag.

JUSTE! Något lite läskigt! I onsdags skulle vi redovisa en grej i skolan, men Venus dök aldrig upp. Hon svarade inte på sms eller när vi ringde. Vi blev självklart lite sura. På torsdagen dök hon inte heller upp och hade fortfarande inte svarat på sms. Vi blev lite mer sura och undrade vart hon tagit vägen och varför hon inte svarat. På fredagen, alltså igår, dök hon inte heller upp. Känslan av "surhet" böts nu ut mot en känsla av "vartfanharhontagitvägen?". Hon har fortfarande inte svarat på våra sms och vi undrar nu på riktigt vart hon är.
Vi har diskuterat möjligheten att hon stuckit iväg på sin "tågluff" med sin syster tidigare än planerat, men varför skulle hon inte ha sagt det till oss tidigare isåfall? Då jag inte kommer in på facebook (jääävla internet) vet jag inte om hon varit aktiv där de senaste dagarna? Är det inte lite läskigt? :o to be continued....

Sen, då? Ää sen vet jag inte. Min jävla sommarjobbshandledare vill inte ringa upp mig trots att jag pratade in ett jättefint meddelande till honom. Tycker det är elakt. Får ringa upp nån annan gång.

Och! Jag har funnit ett hittills (eller dittills?) oupptäckt fotbolls-VM-intresse! Imorse satt jag och läste alla artiklar i tidningen som analyserade hit, analyserade dit. Undra varthän detta barkar. HÄRLIG MENING! Nämen lite intressant är det iallafall. Tycker synd om Nelson. (vi är polers och jag kan därmed kalla honom vid endast hans förnamn)

Tjarå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0