Förklaring till what a beautiful horse

Efter Simones kommentar om att hon inte förstod det roliga med a beautiful horse, så kom jag att tänka på en sak. På bilddagboken står det jämt en sådan här text;
Tänk på att skriva en bildtext så att även utomstående förstår bilden.

... så förklaringen kommer härmed;

I första Arn filmen lovar Arns föräldrar Gud att Arn ska bli guds tjänare på jorden och att Arn ska skickas till kloster. Arn växer upp i klostret och lär sig att fäktas, skjuta med pilbåge och slåss. Han lär sig även latin och engelska.

Det roliga med det är att de flesta munkar runt omkring honom verkar pratar amerikanska-iallafall inte en tydlig brittisk engelska enligt mig. Den första längsta meningen Arn däremot säger är på en väldig brittiska, orden: "Oh, what a beautiful horse!" Han säger det även så förvånat och så... jadu. Oväntat är det iallafall. Han ser sedan helt nollställd ut i flera sekunder.

När jag och therese hörde detta i salongen så skrattade vi så mycket att tårarna nästan rann. Ingen annan gjorde det dock, konstigt nog. Alice såg filmen för första gången igår, och förstod nu äntligen vad vi har drivit med de senaste åren ;)

Jag lyckades till och med hitta klippet: det är i de första sekundrarna av youtubeklippet. :))

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0