Klara goes modeblogg

Har du också drömt om att få den där perfekta Alice looken? Den funkar både till fest och till en bakningskväll hemma. Det är något som lockar med den prydliga rosetten i håret, det skinande förklädet knytet runt midjan och det borstade håret.



Beyoncé visar här ovanför hur det ska gå till.
Men jag insåg, efter att ha strykt den sista kanten på förklädet och rättat till den sista hårslingan att det inte riktigt var min grej. Visst, jag och jenny i kanindräkten skulle ju se riktigt coola ut när vi kom till biografen, men... jag kände inte riktigt för min dräkt. Jag bestämde mig för att tona ner det hela lite granna.



Det blev en cupcake för att representera teapartyt (vi hade ju lätt lika bra tepartyn för i tid, oj oj oj säger jag bara!), en rosettt för att representera Alice och en tröja i väldigt starka färger för att representera Wonderland. Och ja, Therese och Alice- Rosetten gav ni till mig på min trettonårsdag tror jag. Tjena vad bra att man spar saker ibland! ;)


Filmen då?
Jag och kaninen mumsade på dammsugare och togs till en annan värld. Man blinkar inte två gånger när hon växer fem meter, för allt ser så naturligt ut. Istället för att klaga på klichér klagade vi nästan på att den var för ... random. Men vi gillade den! Vi är dock oroliga att vi hade för stora förhopnningar. Men vad spelar det för roll, när vi var sådana tuffingar i 3d glasögonen och gratis popcorn?! :D <33

pusspusspuss
Klara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0