Såg mig själv på bio igår.

Jaså, jaså, ni vill höra mer om Superbowl! Okidoki. Min skola vann överlägset, 6-2 blev det när man räknat ihop poängen. Ehm. Typ minst tre människor gjorde sig illa. I pausunderhållningen uppträdde Mofeta(stavning?) och Jarre. Nivet dom dära "dom tycker allting är bättre i Berlin". Det var så jävla patetiskt. Dom bad oss att studsa med dom samtidigt som dom sjöng att det "sitter som en smäck" (vad det var som satt som en smäck är lite otydligt), Polhemssidan satt ner och typ såg uttråkade ut, Spykas sida stod upp och klappade händer lite halvhjärtat, inget studsande dock. Jag blev ledsen för killarnas skull, dom blev ju helt dissade av alla liksom, men det hade sett lite weird ut om jag ensam ställer mig upp och "studsar". Heheh.
En film.

Jag såg på Alice i underlandet igår med Tove. Måste erkänna att den var bra, jag tror att jag hade varit besviken på filmen om jag hade läst boken, då den tydligen inte alls är lik. Men, som jag sa till Tove, så har jag försökt läsa den och det gick helt enkelt inte, den va för tråkig. Iallafall, när vi sedan kommit ut ur biografen och är på väg till bussen så ser vi där en buss med skylten 171 Lund. Vi vill gärna hem så vi går på den, utan en tanke på att den inte skulle stanna vid centralen. Efter en stund på bussen ser vi dock att den åker väldiga omvägar ifall den hade i åtanke att bege sig mot centralen. Ännu mer rädda blir vi när vi inser att den har kommit fram till Norra Fäladen (vilket ligger på typ andra sidan stan och var typ ändhållplatsen för bussen), vi fick alltså gå av vid Norra Fäladen och stå i kylan och vänta på en annan buss som aldrig kom (den kom ju tillslut, men aa) för att sedan, när vi kommer till centralen, inse att Toves tåg slutat gå och att min buss inte kommer förrän om 40 minuter. Det slutade med att Tove fick skjuts hem och att min buss kom 30 sekunder efter att Tove hade left the building. Typ. Dålig historia.
Förresten, igår så drog jag detta skämt till alla som undrade vad vi skulle se på bio. Jag sa "mig själv". Dom blev irriterade (inte riktigt) och ba "men nä seriöst". Jag fick då förklara att vi skulle se Alice, och liksom ba "fattar ni inte?". Dom fattade men ingen skrattade, var inte skämtet roligt eller vadå? (till er som inte förstår så är mitt namn alice.)

Hur går det med tåget Klas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0