Shakespeare lär rulla runt i sin grav eller hur man nu säger

(börjar med en parantes:
alice, vi fick aldrig höra något mer om hur det gick för ditt lundevent den 5 mars :o superbowl eller hur det nu var. Jag är fett nyfiken!)


Idag har varit en helmysig fredag. Jag gillar sådana dagar när solen bara skiner, där livet leker, där man får umgås med mysiga människor och där man känner att helgen nalkas med storsteg.

En annan anledning också till varför jag känner mig så glad är för att vi nu på allvar har startat våra preparationer ni klassen inför Shakespeare day.
Alla förstaårs engelskaklasser har ungefär två månader på sig att sätta ihop sin egen tolkning av en shakespeare pjäs. Detta görs högst högst seriöst, vilket man kanske inte kan tro- det finns en jury, och vinnaren vinner typ värsta statynågonting med deras klassnamn ingraverat. Plus den gigantiska äran.

Detta har vi nu satt igång med i klassen och jag är feeeeeting taggad! Idag röstade vi fram vår Productive director, som är overall ansvarig för allting, Malin, och vår Director, Zeinab, som är ansvarig för hur hela pjäsen blir liksom, haha. Hur det blir på scenen, hur allt ska göras, hur allt ska vara och så.



har man någonsin sett en annan bild på honom än den här? jag tror nog inte det. :O

För att avsluta detta inlägg;
Jag fann just detta på min skolas hemsida. Det var anonyma människor (tur för dem) som hade kommenterat vad de tyckte om de olika sektionerna på skolan och vilka fördomar de hade. En av frågorna löd: vad gör denna klass på en fredagskväll, och svaret för engelsk natur, min sektion alltså var följande;

EN – Pratar sin “fejkengelska” med varandra. Och spelar WOW.

Så baj baj everyåne, I have plajses to bi and tings to do. WOW det vill säga.

Peace
Klara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0