frågor.

Insåg precis att det bara är en helg till innan flickorna kommer ner hit. Detta ger mig en litenliten känsla av panik då jag inte riktigt vet hur jag ska hinna städa undan all skit som har samlats i mitt rum de senaste månaderna på bara en helg. Men det får gå som det går, va. Igår beställde fadern tågbiljetter till Estoccolmo eller vad det nu heter on the Italian.
In the Skåne har vi ett prov som kallas för Skåneprovet. Det är ett prov i historia som alla i Skåne gör. Enligt min lärare någon sorts protest mot att det inte finns ett nationella i historia. Vet inte riktigt. Oavsett så står det ju i läroplanen att historielektionerna ska typ täcka allt från begynnelsen till nu, i princip. Grymt jäkla svårt att plugga till skiten då, eller? Därför är min fråga: är detta något som endast Skånebarn utsätts för? Eller får även ni stockholmare plågas av något liknande?

Nu ska jag skriva en labrapport.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0