klimatrollspel.

Såsåså! Jag tänker berätta om mitt kära rollspel jag har haft i skolan. Texten kommer bli supermegalång men ALLA måste läsa.
Samhällstvåorna, bild- och naturtreorna var med i detta klimatrollspel som skulle efterlikna riktiga FN-klimatförhandlingar. Man delades upp i olika länder och min grupp fick Saudiarabien.
Första dagen av förhandlingar kändes allting fett jobbigt, ingen ville liksom samarbeta med Saudiarabien eftersom vi har lite halvknasiga åsikter.
Iallafall. I fredags gick allt vår väg. Vi blev de riktiga vinnarna av förhandlingarna då vi förstörde allt.
Det var två olika utskott. Anpassning och utsläppsminskning.
I utsläpp (som jag inte var med i) gick en saudiarab upp och skulle hålla ett tal FÖR Samoas (litet öland so snart dränks) resolution. Dock på ett litet knasigt sätt. Talet gick i princip ut på att vi stödde Samoas för att det inte är möjligt... Fan jag kan inte återberätta det här. Det låter bara tråkigt. Vi skiter i det här.
Det roligaste var i alla fall att man MÅSTE kalla varandra för högt ärade. Tillochmed sig själv. Om man pratar om sig själv kan man tillexempel säga "den högt ärade delegaten från Saudiarabien önskar besöka toaletten", låter så jävla töntigt. Det andra är att efter att man varit uppe och pratat frågar ordföranden "önskar den högt ärade delegaten lämna över ordet till ordföranden eller till annan delegat?". Vid ett tillfälle råkade då en delegat istället säga "jag önskar överlämna ordföranden till Sydafrika" hehehehehehehehhehehehehehe.
Okej, whatever. Det här blev misslyckat. Vi låtsas som att vi aldrig läste det här.
Puss.

 

 


Kommentarer
Postat av: Erica Guldbrandzén

sv: tycker jag med, dock vill jag ha tillbaka mina 380 kr!!<3

2010-10-03 @ 18:02:03
URL: http://fightforme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0