och när jag ändå pratar politik

Hur kan förfasiken EN FEMTEDEL!!! inte utnyttja sin rösträtt. Jag hoppas att ni, den femtedelen, inte klagar på hur SD kom i regeringen. Ni kunde ha ändrat på hur situationen ser ut, men valde att sitta hemma eller var sjuka eller var bortresta eller inte insatta eller vad nu er anledning var. Med dagens förtidsröstning så är väldigt få av de anledningarna vettiga anledningar tycker jag, och om man inte är insatt så BLI INSATT. Jag är inte så insatt, men om jag hade haft en riktig röst hade jag använt den till fullo och läst på, följt debatter och liknande.

Så tänker man på hur många sjuttonåringar som följde valvakan igår och hade gjort allt för att själv få vara med och påverka.

Eller så kanske bara inte en femtedel bryr sig tillräckligt mycket för att faktiskt vilja bestämma vad Sveriges kassa ska läggas på, vilka idéer man borde satsa på, vilka grupper i samhället eller liknande. Synd bara när man har sin chans!

____________________________________________________________________________________

Så, tack, nu ska jag sluta vara sådan frustrerad politiker.
Och istället övergå till frustrerad kemist. Damn you kemilabb!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0