Therese=död, Julia = död, mitt liv = ett skämt

Idag har jag börjat förbereda mig mentalt att Therese nog är... död. Vad skulle annars vara anledningen att hon aldrig skriver här annars?

Det är som varje gång Julia missar en franskalektion, så får jag och Sara uppdraget att berätta för vår lärare. Eftersom jag knappt kan säga ett ord på franska och Sara vill vara snäll mot mig och inte skryta för mycket kommer vi aldrig fram till hur vi ska berätta att bussen bokstavligen talat åkte iväg innan den skulle.
Det slutar med att vi kommer fram till att "Elle est mort." är den bästa lösningen.


Idag diskuterade jag, Sammieboy och Freddiboy en lång stund om det var möjligt att hela livet bara är som i "The truman show". Har ni sett den? Mycket sevärd film med Jim carrey. Han upptäcker att hela hans liv är som en enda film- alla runtomkring honom är anställda skådespelare och tittare över hela världen har följt hans uppväxt. Otroligt kuslig grej skulle det vara att upptäcka! minst sagt. men jag tror inte att någon skulle vilja följa en dokusåpa med mitt liv.

Kvällens avsnitt;
Klara pluggar franska revolutionen, dansar runt till bra musik och avslutar kvällen med Sagan om de två tornen och en chokladmuffins.

Nästan för bra avsnitt för att vara sant!1


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0