lite mer information om Resan med stort D (?)

Hej hej hallåååå

Ikväll besökte jag min kära skola igen för att få lite mer information om vad som ska hittas på i stockholm när vi blir invaderade av massa fransoser och vad vi ska göra när vi har världens trevligaste vecka i le havre.

Lite saker vi ska se/besöka under resan, så ni kan vara lika förberedda som jag;


Le Havre, själva staden där vi mestadels kommer att vara

"Omaha beach", där de amerikanska trupperna landsteg på D-dagen so to speak


vi ska kika lite här 


och här 

 
och kanske lite sådant här? vi får väl se!

(bland annat.) Man undrar om vi ens kommer att se skymten av Le havre! Dock kul att lämna staden varje dag också :)

En kul parantes som dök upp. Vi kommer fram till Le Havre klockan 13.30 på eftermiddagen en solig fredag i Mars. Trevligt! tänkte vi.
Mindre trevligt när vi förstod att vi måste lämna våra egna hem vid två tiden på morgonen, för att sedan ta oss till skolan, för att sedan åka buss till skavsta, vänta på flyg, flyga till någonstans, vänta på buss, ta två timmar buss och sedan ankomma 13.30 svimfärdiga och mumla "bon.... vad det nu hette" till våra värdfamiljer.

___________________________________________________________________________________
Utöver detta ville jag bara säga- tack du som kommenterade på ett inlägg som jag skrev för typ 8 månader sedan om att jag åt kakor och tyckte om vår sida och att den var lätt att navigera på och liknande. Jag kan knappt ta åt mig.... eller snarare inte alls. tack blogg.se antar jag!


Kommentarer
Postat av: Susann Arnehed

Vad trevlig dina poster är! kommer med all säkerhet att läsa dina inlägg igen! =P Ha en rolig helg :p

2011-02-23 @ 17:18:33
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0